مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه از رایزنی برای توزیع سود سهامداران بورسی از طریق سجام خبر داد و گفت: در حال الزام شرکت‌ها به پرداخت سود از طریق سجام هستیم که سهامداران سود خود را از طریق شماره حسابی که در سجام وارد کرده‌اند پرداخت کنند.

به گزارش ایسنا، حسین فهیمی در مراسم آیین بهره‌برداری از سامانه احراز هویت سجام در شعب منتخب بانک صادرات ایران با تاکید بر این‌که تلاش داریم سفره بازار سرمایه را گسترده‌تر کنیم اظهار کرد: برای این منظور به صورت جدی همکاری همه‌جانبه خود با نهادهای مالی بزرگ و برنددار کشور را گسترش خواهیم داد تا خدمات بازار سرمایه از طریق شبکه گسترده بانکی در اختیار مردم قرار بگیرد.

وی ادامه داد: از طریق شبکه بانکی خدمات بازار سرمایه به هموطنان در اقصی نقاط کشور و حتی خارج از کشور ارائه می‌شود.

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه با اشاره به بهره‌برداری از سامانه احراز هویت سجام در شعب منتخب بانک صادرات، گفت: در این راستا از امروز ۵۱ شعبه در سراسر کشور به صورت همزمان این خدمت را به مردم ارائه می‌دهند و آمادگی دارند احراز هویت کنند.

فهیمی در ادامه با تاکید بر این‌که سامانه سجام زمینه و زیرساخت‌های لازم برای خدمات‌رسانی به سرمایه‌ گذاران بازار سرمایه را فراهم می‌کند، اظهار کرد: یکی از این خدمات توزیع سود است در حال بررسی این هستیم که شرکت‌ها ملزم به پرداخت سود از سامانه سجام شوند تا سهامداران سود خود را از طریق شماره بانکی که وارد سجام کرده‌اند دریافت کنند.

در ادامه این مراسم حجت‌الله صیدی – مدیرعامل بانک صادرات ایران – با تاکید بر این‌که بهره برداری از سامانه سجام در شعب بانک صادرات یکی از نمادهای همکاری بین بازارهای پول و سرمایه است، ادامه داد: امروز احراز هویت در ۵۱ شعبه آغاز شده اما این موضوع در سطح شعب ممتاز بانک صادرات توسعه پیدا خواهد کرد و بستری را برای پذیره‌نویسی صندوق‌های ETF فراهم می‌کند.

به گفته وی، صندوق‌های ETF نقش بزرگی در توسعه سرمایه‌ گذاری، مدیریت ریسک بازار و جذب مشتریان جدید دارند.

سجام در اپلیکیشن صاب در دسترس است

مدیرعامل بانک صادرات ایران در ادامه از ارائه‌ی خدمات سجام در نرم‌افزار صاپ (اپلیکیشن پرداخت بانک صادرات) خبر داد و گفت: از این طریق مشتریان فقط برای احراز هویت باید به شعب مراجعه کنند.

سود سپرده‌ها کاهش پیدا نکرده است

وی با تاکید بر این‌که سود سپرده‌ها کاهش نیافته است، توضیح داد: سود سپرده‌ها همان سود مصوب شورای پول و اعتبار است، اما از آنجایی که در برخی موارد رعایت نمی‌شد جلسه اخیر شورای هماهنگی بانک‌ها در مورد نظام بخشی به سود سپرده‌ها بود. همچنین انتشار اوراق گواهی سپرده به رسمیت شناخته شد.

منبع:تجارت نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X