تاریخچه شرکت ایران مرینوس

شرکت کارخانجات ایران مرینوس در سال 1346 با هدف تولید منسوجات پشمی و فاستونی به عنوان اولین کارخانه در شهرستان قم و ابتدائاً با نام شرکت پشم بافی ایران تاسیس گردید و در سال 1353 نام شرکت، به پشم بافی ایران ملی مرینوس تغییر یافت و در سال 1354 به شرکت سهامی عام تبدیل شد و در سال 1371 نهایتاً به نام کارخانجات ایران مرینوس نامیده شد.

شرکت در بهمن ماه 1356 در سازمان بورس بهادار تهران پذیرفته شد و نام آن از این سال در تابلوی بورس با نماد "نمرینو " درج شده است.

این کارخانجات با دارا بودن فرایند کامل صنعت نساجی، شامل سالن های مقدمات و ریسندگی، بافندگی، رفوگری، رنگرزی و تکمیل پارچه در شهرک صنعتی شکوهیه قم واقع شده و یکی از کامل‌ترین خطوط تولید منسوجات کشور می‌باشد.

سابقه درخشان تولید پارچه های مرغوب در ایران مرینوس،  به مدیریت،  کارکنان و کادر متخصص فنی و مجرب و همچنین دانش فنی و مجموعه کامل ماشین‌آلات حوزه صنعت نساجی بر می گردد که این شرکت را جزو قوی‌ترین و خوشنام‌ترین تولیدکنندگان فاستونی در ایران قرار داده است.

اخذ انواع گواهینامه‌های تضمین کیفیت و مدیریت کیفیت، پروانه فعالیت تحقیق و توسعه ، استانداردهای تشویقی، لوح‌های تقدیر فراوان در حمایت از حقوق مصرف کنندگان و نظایر این‌ها ، همه و همه نمونه‌هایی از عملکرد پویا و تعالی جوی شرکت ایران مرینوس می باشد.

عمده تولید شرکت ایران مرینوس شامل پارچه‌های فاستونی، شبه فاستونی و عبایی می باشد که این محصولات با اقبال مشتریان داخلی و خارجی مواجه شده و بخش زیادی از نیازهای این بازار را پوشش داده است . این شرکت سالهاست بعنوان تنها تولید کننده فاستونی از پشم ایرانی فعالیت دارد و نیز عمده محصولات آن به کشورهای همسایه صادر می­شود.