شرکت آما

 ابتکار تولید الکترود جوشکاری در ایران پس از مطالعات و بررسی‌های به عمل آمده توسط سه نفر از متخصصین و پیشکسوتان صنعت کشور در اردیبهشت ماه 1338 شکل گرفت. بدین منظور پس از طی مراحل قانونی شرکت صنعتی آما در مهر ماه 1338 رسما تاسیس گردید.

شرکت افست

 ايجاد و تاسيس چاپخانه و بهره برداري از آنها. چاپ و نشرکتب و يا مطبوعات وهرگونه عمليات مربوط به چاپ و نشر مطبوعات و کتب و توليد لوازم التحرير و لوازم بسته بندي و عمليات مربوط به آن

شرکت ایتالران

 این شرکت در زمینه توليد انواع بلوک سفالي وتيرچه فعال بوده است و در سال 1338 با سرمایه گذاری مشترک سرمایه گذاران و صنعتگران ایتالیایی و ایرانی به عنوان شرکت سهامی تاسیس گردید.

شرکت ایران تایر

 شركت تولیدی ایران تایر تولید کننده انواع لاستیک خودرو و تایرهای وانتی، باری، اتوبوسی، كشاورزی و تایرهای راه سازی می باشد. این شرکت در سال 1343 تأسیس و از سال 1344 با نام شركت جنرال تایر و رابر ایران به بهره برداری رسید

شرکت ایران مرینوس

 کارخانجات ايران مرينوس در سال 1346 با هدف توليد منسوجات پشمي و فاستوني در شهرستان قم و ابتدائا" با نام شرکت سهامي خاص پشمبافي ايران تاسيس گرديد و در سال 1349 به بهره برداري اوليه رسيده

شرکت بهنوش ایران

 شرکت بهنوش ایران جزء اولین شرکت هایی است که به تولید ماءالشعیر در ایران پرداخت . این شرکت در سال 1345 با نام " ایران مالتا " یا " مالتای ایران " فعالیت خود را آغاز کرد

داروپخش

 شرکت داروپخش (سهامی عام) ابتدا با عنوان ” بنگاه خیریه داروپخش ” تاسیس و در سال 1335 در تهران به ثبت رسید و بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با تصویب شورای انقلاب، در سال 1359 به مالکیت وزارت بهداری درآمد و با نام ” شرکت سهامی داروپخش ” در تهران تجدید ثبت گردید.

سرمایه گذاری البرز

 گروه سرمایه گذاری البرز فعالیت خودرا در سال 1345 با تمرکز بر تولید و توزیع فرآورده های دارویی، محصولات شوینده و مواد غذایی آغاز نمود. موفق گردید در همان سال های آغازین فعالیت نام خود را به عنوان مجموعه ای پیشرو در صنعت ایران ثبت نماید.

سیمان خزر

 شرکت سیمان خزر بعنوان یکی از واحدهای بزرگ تولیدی سیمان در کشور در نظر دارد تا با ایجاد سازمانی دانائی محور و بهره مندی از منابع انسانی خلاق ، و با استفاده از جدیدترین و مدرن ترین ماشین آلات و تجهیزات خود و وجود معادن غنی ، شرکتی پیشرو درتولید انواع سیمان بوده و جایگاهی ممتاز در میان تولید کنندگان داخلی سیمان و منطقه را کسب نماید.

سینادارو

 ساخت و توزيع و فروش کليه مواد و محصولات شيميائي داروئي ، بهداشتي ، ظروف و غيره ، انجام کليه امور بازرگاني ،واردات و صادرات و فروش و توزيع مواد و محصولات داروئي

شهد ایران

 شركت شهد ايران با هدف توليد آبميوه در پاييز 1361 شمسي درشهر مشهد واقع در شمال شرق ايران و مركز استان خراسان رضوي تاسيس گرديده است و بهره برداري از خطوط توليدي آن از سال 1365 آغاز شده است.

شیشه و گاز

کارخانه شیشه وگاز»شوگا« در سال 1339 با هدف اولیه تولید بطری ، شیشه و نوشابه مصرفی شرکت نوشابه سازی کانادادرای تأسیس گردید و فعالیت خود را در سال 1341 با یک کوره کوچک آغاز نمود.

پتروشیمی شیمی بافت

 هدف تولید محصول استراتژیک MTBE در سال ۱۳۷۸ فعالیت رسمی خود را آغاز کرد و بعنوان دومین شرکت تولیدکننده این محصول در کشور با ظرفیت ۴۵هزار تن در سال ۱۳۸۱ به بهره برداری رسید. واحد دوم نیز با همان ظرفیت در سال ۱۳۸۵ به تولید رسید. خوراک ورودی به این مجتمع شامل برش چهارکربنه (رافینیت ۱) و متانول و محصولات آن شامل متیل ترشیری بوتیل اتر (MTBE) به‌عنوان محصول اصلی و برش چهار کربنه (رافینیت ۲) به عنوان محصول جانبی است.

 

لبنیات پاک

 تاسيس شركت با نام لبنيات پاستوريزه پاك (شركت سهامي خاص) تحت شماره 7205 در اداره ثبت شركتها و مجوز 4801/20/321 وزارت صنايع و معادن تحت ليسانس شركت فورموست آمريكا و با نام تجاري پاك

نفت پارس

 تاسيس شركت نفت پارس به عنوان اولين توليد كننده غير دولتي روانكار مصادف با ايامي است كه در كشور ما، شركت ملي نفت ايران از طريق پالايشگاه نفت ابادان چند نمونه از روانكارها را توليد مي كرد و در اختيار مصرف كنندگان داخلي قرار مي داد.

صنایع سیمان کرمان

 تولید و تهیه سیمان پرتلند و انواع دیگر سیمان ، تاسیس و اداره هر نوع کارخانجات تولیدی و فروش فرآورده های آن و انجام کلیه عملیات مالی ، اداری و بازرگانی از قبیل خرید ، فروش ، صادرات ، واردات و حمل و نقل کالا ، مواد و مصالح تولیدی و سایر موارد مشابه ، خرید و فروش سهام ، تاسیس شرکتهای تولیدی و صنعتی و بازرگانی و سرمایه گذاری بیمه ، اتخاذ نمایندگی و تاسیس شعبه در داخل یا خارج از کشور و انتشار اوراق مشارکت می باشد .

قند شیرین خراسان

 شرکت صنعتی و کشاورزی شیرین خراسان با گذشت بیش از نیم قرن فعالیت تولیدی، هم اکنون با ظرفیت اسمی سه هزار تن مصرف روزانه چغندر و قابلیت تصفیه 800 تن شکر خام در روز و نیز امکان تولید شکر با “گرید دارویی” از جمله واحدهای فعال کشور به لحاظ کمیت و کیفیت است.